Program Rozwoju Przedszkola Miejskiego
Wiadomość przeniesiona do archiwum
Misją naszego Przedszkola jest zapewnienie każdemu dziecku wszechstronnego rozwoju jego talentów i zdolności, bez nacisków i przymusu, a poprzez rozbudzanie jego ciekawości i zaspokojenie naturalnej potrzeby do poznania otaczającego świata.
Wartości pielęgnowane w naszej placówce:
1. Najważniejszą wartością jest dla nas DZIECKO.
2. Każde DZIECKO posiada zdolności, które staramy się dostrzec i rozwijać.
3. Robimy wszystko, aby7 możliwości każdego DZIECKA były w pełni wykorzystane.
4. Każde DZIECKO ma własny sposób odkrywania rzeczywistości i my to rozumiemy.
5. DZIECKO ma prawo do badania i eksperymentowania, bo rożnorodność doświadczeń pozwala mu zgłębić tajniki otaczającego świata. My mu to umożliwiamy.
6. Podstawowym źródłem wiedzy jest dla DZIECKA zabawa, My sprawiamy, że nasze zajęcia przybierają jej kształt.
7. Każde DZIECKO ma prawo do indywidualnego tempa procesu rozwoju i my to rozumiemy.
8. Gwarancją harmonijnego rozwoju DZIECKA jest prawidłowa współpraca z Rodzicami. Dlatego dbamy o to, by Rodzice czuli się u nas dobrze, by mogli podzielić się swoimi wątpliwościami i radościami związanymi z rozwojem swoich dzieci.
PRIORYTETY ROZWOJU NA ROK SZK. 2003/04
I "Ja i moje relacje z innymi" - stwarzanie dziecku właściwej atmosfery wychowawczej opartej na życzliwości, rozumieniu, właściej akceptacji.
Cele: 1. Uczulenie rodzicóe na sytuacje trudne spotykające dziecko w przedszkolu.
2. Zapoznanie rodziców z efektami edukacji przedszkolnej.
3. Nabywanie umiejętności życxzliwego zachowania się w stosunku do osób potrzebujących pomocy.
4. Wspomaganie rozwoju dziecka w oparciu o własny program placówki.
II. "Dbam o siebie i o innych" - kierowanie się zasadami bezpieczeństwa i zdrowia.
Cele:
1. "Żyję bezpiecznie".
2. "Wiem co to higiena osobista"
III. "Mam własne spojrzenie na świat" - doskonalenie warunków do wspomagania wszechstronnego rozwoju dziecka.
Cele:
1. Dziecko jako wrażliwy odbiorca i twórca sztuki.
2. Zacieśnianie kontaktów z najbliższym środowiskiem.
3. Zapoznanie dzieci z tradycją innych kultur i narodów.
IV. "Otwarte drzwi" - dbamy o to, by Rodzice czuli się u nas dobrze, by mogli podzielić się swoimi wątpliwościami i radościami.
Cele:
1. Aktywny udział rodziców w uroczystościach i imprezach przedszkolnych organizowanych dla dzieci.
2. Podnoszenie świadomości pedagogicznej rodziców.
1. Najważniejszą wartością jest dla nas DZIECKO.
2. Każde DZIECKO posiada zdolności, które staramy się dostrzec i rozwijać.
3. Robimy wszystko, aby7 możliwości każdego DZIECKA były w pełni wykorzystane.
4. Każde DZIECKO ma własny sposób odkrywania rzeczywistości i my to rozumiemy.
5. DZIECKO ma prawo do badania i eksperymentowania, bo rożnorodność doświadczeń pozwala mu zgłębić tajniki otaczającego świata. My mu to umożliwiamy.
6. Podstawowym źródłem wiedzy jest dla DZIECKA zabawa, My sprawiamy, że nasze zajęcia przybierają jej kształt.
7. Każde DZIECKO ma prawo do indywidualnego tempa procesu rozwoju i my to rozumiemy.
8. Gwarancją harmonijnego rozwoju DZIECKA jest prawidłowa współpraca z Rodzicami. Dlatego dbamy o to, by Rodzice czuli się u nas dobrze, by mogli podzielić się swoimi wątpliwościami i radościami związanymi z rozwojem swoich dzieci.
PRIORYTETY ROZWOJU NA ROK SZK. 2003/04
I "Ja i moje relacje z innymi" - stwarzanie dziecku właściwej atmosfery wychowawczej opartej na życzliwości, rozumieniu, właściej akceptacji.
Cele: 1. Uczulenie rodzicóe na sytuacje trudne spotykające dziecko w przedszkolu.
2. Zapoznanie rodziców z efektami edukacji przedszkolnej.
3. Nabywanie umiejętności życxzliwego zachowania się w stosunku do osób potrzebujących pomocy.
4. Wspomaganie rozwoju dziecka w oparciu o własny program placówki.
II. "Dbam o siebie i o innych" - kierowanie się zasadami bezpieczeństwa i zdrowia.
Cele:
1. "Żyję bezpiecznie".
2. "Wiem co to higiena osobista"
III. "Mam własne spojrzenie na świat" - doskonalenie warunków do wspomagania wszechstronnego rozwoju dziecka.
Cele:
1. Dziecko jako wrażliwy odbiorca i twórca sztuki.
2. Zacieśnianie kontaktów z najbliższym środowiskiem.
3. Zapoznanie dzieci z tradycją innych kultur i narodów.
IV. "Otwarte drzwi" - dbamy o to, by Rodzice czuli się u nas dobrze, by mogli podzielić się swoimi wątpliwościami i radościami.
Cele:
1. Aktywny udział rodziców w uroczystościach i imprezach przedszkolnych organizowanych dla dzieci.
2. Podnoszenie świadomości pedagogicznej rodziców.