Raport z wdrażanego programu "Treści ekologiczne w wychowaniu przedszkolnym"
Wiadomość przeniesiona do archiwum
Osoby odpowiedzialne: Ewa Andruszko, Elżbieta Skwara
Ekozespoły: dwie grupy 6 – latków
Miejsce: Przedszkole Miejskie, ul. Wojska Polskiego 9 d
Dokonując podsumowania z wdrażania programu własnego od września 2005 r., nasze efekty pracy oceniamy na bardzo dobre. Opierając się na naszym programie organizowane były zabawy badawcze, zajęcia dydaktyczne, eksperymenty i wycieczki. Dzieci bardzo aktywnie uczestniczyły na zajęciach wykazując duże zainteresowanie - było to dla nich coś nowego.
Poprzez wdrażanie własnego programu ekologicznego dzieci:
• dowiedziały się do czego i komu potrzebne jest powietrze,
• poznały źródła zanieczyszczeń powietrza i sposoby ich zmniejszania,
• wiedzą jak właściwie zachować się w trosce o poprawę klimatu akustycznego,
• poznały właściwości wody,
• poznały zasady segregacji śmieci,
• zbierają i segregują surowce wtórne,
• wiedzą co to jest energia i do czego służy,
• znają swoje najbliższe środowisko przyrodnicze.
Dzieci nie tylko zdobyły wiadomości z zakresu ekologii ale zauważyłyśmy że wykształciły się u nich odpowiednie postawy ekologiczne:
• umiejętność segregowania i wtórnego wykorzystania materiałów wtórnych,
• umiejętność współdziałania na rzecz ograniczenia zanieczyszczonego powietrza ( wycieranie obuwia, odkurzanie na „mokro”, wietrzenie pomieszczeń),
• systematycznie dokarmiają ptaki w okresie zimowym.
Nie udało się jednak wykształcić do końca właściwych zachowań w trosce o poprawę klimatu akustycznego. Podczas dalszej realizacji programu zwrócimy na to szczególną uwagę.
Ekozespoły: dwie grupy 6 – latków
Miejsce: Przedszkole Miejskie, ul. Wojska Polskiego 9 d
Dokonując podsumowania z wdrażania programu własnego od września 2005 r., nasze efekty pracy oceniamy na bardzo dobre. Opierając się na naszym programie organizowane były zabawy badawcze, zajęcia dydaktyczne, eksperymenty i wycieczki. Dzieci bardzo aktywnie uczestniczyły na zajęciach wykazując duże zainteresowanie - było to dla nich coś nowego.
Poprzez wdrażanie własnego programu ekologicznego dzieci:
• dowiedziały się do czego i komu potrzebne jest powietrze,
• poznały źródła zanieczyszczeń powietrza i sposoby ich zmniejszania,
• wiedzą jak właściwie zachować się w trosce o poprawę klimatu akustycznego,
• poznały właściwości wody,
• poznały zasady segregacji śmieci,
• zbierają i segregują surowce wtórne,
• wiedzą co to jest energia i do czego służy,
• znają swoje najbliższe środowisko przyrodnicze.
Dzieci nie tylko zdobyły wiadomości z zakresu ekologii ale zauważyłyśmy że wykształciły się u nich odpowiednie postawy ekologiczne:
• umiejętność segregowania i wtórnego wykorzystania materiałów wtórnych,
• umiejętność współdziałania na rzecz ograniczenia zanieczyszczonego powietrza ( wycieranie obuwia, odkurzanie na „mokro”, wietrzenie pomieszczeń),
• systematycznie dokarmiają ptaki w okresie zimowym.
Nie udało się jednak wykształcić do końca właściwych zachowań w trosce o poprawę klimatu akustycznego. Podczas dalszej realizacji programu zwrócimy na to szczególną uwagę.